måndag 20 februari 2012

Cecilia "Gösdrottningen" Grönberg...

Lite kort fakta.

Jag har fiskat sen jag kunde gå och eftersom jag är uppvuxen 100 meter ifrån Dalälven så var det nära och bra att ta med sig metspöt. Skaffade sen en egen fiskebåt när jag var 10-11 år. Fiskade
mycket fram tills att jag flyttade bort och studerade musik på musikkonservatoriet i Dalarna och sen musikhögskola. Under dom åren så blev det tyvärr inget fiske. När jag väl flyttade hem igen så kom fisket igång igen och för 9 år sen fick jag en drömgös på 8.3 kg och då var jag fast! Sen dess har det varit gösfisket som legat mig varmast om hjärtat. Gäddfisket på vår och höst har också varit det som jag brunnit för. För några år sen började jag med vertikalfisket efter gös och det fastnade jag för direkt.. Säger Cecilia.





Tack för Interjvun!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar