måndag 20 februari 2012

William Moberg!

Vart är du född?
-
 Södersjukhuset i stockholm, även om jag är uppväxt i örebro och uppe i norra hälsingland

Vart bor du?
- Nacka utanför stockholm

Några syskon?
- Två systrar här i sverige samt en bror och en syster i england

Hur är det att nästan ha fiskat överallt?- Som tur är har jag inte fiskat överallt så det finns mycket kvar att upptäcka. Vad jag däremot kan känna när jag reser runt och fiskar så mycket som jag gör är att jag mer och mer längtar efter att fiska i mina gamla hemmavatten.

Kommer vi att se dig i Ljusne nån dag? (Utanför Serien)
- Jag älskar ju Hälsingland, så det är verkligen inte omöjligt även om jag måste säga att det tar emot att fiska i närheten av kraftverk. Den typen av byggnad får mig att må väldigt dåligt.

Kommer vi att se dig i Tv nästa år? Med Vem/vilka?- För det första så går det ju en serie just nu som inte ens har sänts till hälften ännu. Annars så tänker jag nog återkomma nästa år men exakt hur det kommer att se ut och med vilka är inte spikat ännu. Men så snart jag vet något så ska du bli bland dem första som får höra det.

Hur lärde du känna Peter Sjödin? Hur länge har du kännt han?
Peter träffade jag första gången för över 15 år sedan genom en kompis till oss som heter Leif Milling. Vi träffades vid det som brukar kallas storstenen i Stavre i gimån. Sedan tog det några år innan vi började umgås mer och mer vilket skedde i samband med att han vart en mer frekvent gäst i programmet.

Hur länge har du hållt på med fiske?
- Jag är 44 år och har fiskat sedan jag var 3-4 år så i 40 år ungefär. Som nästan alla andra små barn så var det ihop med morfar jag åkte ut och metade abborre och mört. Sedan drömde man snart om att få en gädda men det dröjde några år till. Jag han få min första bäcköring innan och det satte spår i mitt fiskarliv.

Vilken är den roligaste fisken att fiska efter? Varför?
- Jag tror att svaret på den frågan måste bli öring. Det är någonting med att dom är så vackra men också så pass svårfångade och vilda i sitt sätt efter man krokat dom.

Största Laxen? Öringen? Gädda? Aborre? 
- Lax: 12,2 Öring 4 Gädda: Kan jag inte svara på just nu, det skulle förstöra spänningen i några av de program som sänds nu. Abborre: 1,52

Binder du egna flugor? Vilka?
- Förr band jag alla mina flugor själv men nuförtiden hinner jag tyvärr inte med. Jag längtar också efter att ha en plats för mina bindgrejer där dom kan stå framme hela tiden. Just nu har jag inte plats för det, då barnen tar allt utrymme.









Slutligen så tackar jag William för att han gick med på denna Intervju! Mvh Andreas "Riktiga" Sten!

2 kommentarer:

  1. ´Kanon blogg :D kommer följa din blog kan jag lova !! :D

    SvaraRadera
  2. Riktig kanonintervju // Peter-LJUSNE JPM

    SvaraRadera